Αξιολόγηση Χρήστη:  / 0
ΧειρότεροΚαλύτερο 

 

 

Γραμμένο στις 15.3.2011. Tο ξαναθυμίζω...Χωρίς να προσθέσω ή να αφαιρέσω ούτε μια λέξη.

Γράφω μόνο εδώ λίγα λόγια σήμερα.

 

Ξεκινώ με μια φράση από μια κριτική , για το τελευταίο έργο του κ.Λάνθιμου, στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ σήμερα (4.6.17), που λέει πολλά.

 

“ Η μόνη σχέση που έχει ο κ.Λάνθιμος με την Ελλάδα είναι ότι έχει Ελληνικό διαβατήριο...”

 

Εμείς νομίζουμε ότι έχει απόλυτη σχέση με τη ΣΗΜΕΡΙΝΗ Ελλάδα όχι μόνο ο κ.Λάνθιμος αλλά και πολλοί άλλοι νέοι άνθρωποι του Πολιτισμού. Αρκεί να ρίξουμε μια ματιά και να δούμε τα έργα που παρουσιάζονται στα Φεστιβάλ και στα περισσότερα κρατικά ή ιδιωτικά θέατρα και όλα σκανδαλωδώς προβάλλονται από όλα, σχεδόν, τα “ ανεξάρτητα “ Μ.Μ.Ε...

 

Τη ΣΗΜΕΡΙΝΗ Ελλάδα που, εδώ και πολλά χρόνια, η πραγματική πρωτεύουσά τους είναι στις Βρυξέλλες και οι πραγματικοί πρωθυπουργοί τους είναι στην Ουάσιγκτον.

 

Και η έμπνευσή τους έχει πολλές πηγές. Άλλοτε τις ξενόφερτες μηδενιστικές θεματολογίες και τις προκλητικές φόρμες,, άλλοτε την απελπισμένη μοναξιά τους, άλλοτε την έλλειψη ντόπιων προσωπικοτήτων-σημεία αναφοράς κι άλλοτε μερικές άθλιες, τραυματικές, παιδικές, εμπειρείες

κάποιων διαλυμένων οικογενειών. Και εκτονώνονται ζώντας στην εικονική πραγματικότητα μιας “ευτυχισμένης” παρακμής...

 

Η δικιά μας η γενιά ήταν “τυχερή“ γιατί έζησε, όπως γράφει η Άλκη Ζέη, στην πιο “ευτυχισμένη” εποχή της νεανικής μας ζωής. Στην Ελλάδα της φτώχειας, των πολέμων, της κατοχής, των δικτατοριών, της αντίστασης, των οραμάτων και των αγώνων για έναν καλύτερο κόσμο..

 

Που τελικά δεν ήρθε ποτέ...

 

Έχοντας πλάι μας, μεγάλους δάσκαλους και συμμαχητές. Και μαζί τους γνωρίσαμε και γιορτάσαμε, για ένα μικρό διάστημα, όλες τις νίκες μας σ'έναν πιο δίκαιο κόσμο...

 

Και στην υπόλοιπη ζωή μας, ζήσαμε μαζί τους, οι περισσότεροι, όλες τις ήττες μας σ'έναν άδικο κόσμο... Άλλοι χωρίς ελευθερία κι άλλοι, αυτοεξόριστοι, χωρίς διαβατήρια...

 

Μακάρι και η σημερινή γενιά, ντόπια και αυτοεξόριστη, να ξαναβρεί ή να αγωνιστεί για να ξαναυπάρξει μια άλλη Ελλάδα κι ένας καλύτερος και πιο δίκαιος, σύγχρονος, κόσμος. Κι ας αργήσει νάρθει..Κι ας κρατήσει τόσο λίγο, όσο κράτησε κι ο δικός μας..

 

σ.λ. - www.thealpha.gr

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

KYNOΔΟΝΤΑΣ -  TΟ  ΛΟΥΛΟΥΔΙ  ΤΗΣ  ΠΑΡΑΚΜΗΣ

==================================================================================

 Μερικά ερωτήματα χωρίς να περιμένουμε απαντήσεις:

1.- Μπορούμε να μάθουμε αν αυτοί που επιχορήγησαν αυτή την ταινία, διάβασαν αυτό το σενάριο που είδαμε;

2.- Μπορούμε να μάθουμε αν ήξεραν ότι το θέμα του είναι κλεμμένο και χυδαιοποιημένο, από ένα σπουδαίο Μεξικάνικο μυθιστόρημα που έγινε και ταινία;

3.- Μπορούμε να μάθουμε με ποια κριτήρια και ποιοι το έστειλλαν για  ΟΣΚΑΡ ;;

4.- Μπορούμε να μάθουμε ποιοι είναι αυτοί που έγραψαν ότι είναι  «ένα  έργο Τέχνης είτε μας αρέσει είτε δεν μας αρέσει;» Tελικά τι σημαίνει Τέχνη; Η ακριβής αντιγραφή της ζωής ή μήπως η εμπνευσμένη μεταφορά της από το Δημιουργό; Φωτογραφία ή ζωγραφική;

5.- Μπορούμε να  μάθουμε ποιά είναι η διαφορά μεταξύ Κυνόδοντα και χυδαίου πορνό;

6.- Μπορούμε να μάθουμε αν έχει υπάρξει έστω κι ένα έργο Τέχνης που έφτασε στα ανωτατα σκαλοπάτια βραβείων, με θέμα μια οικογένεια που πηδάει,δέρνει,βιάζει, δαγκώνει,σκοτώνει,εξευτελίζει ο ένας τον άλλο; Mε στόχο, όπως λένε, την “καταγγελία” της συμπεριφοράς κάποιων “κακών” οικογενειών;

7.- Μπορούμε να μάθουμε αν το Εθνικό Θέατρο είναι περήφανο που επιβράβευσε το σκηνοθέτη αυτής της  ταινίας αναθέτοντάς του τη σκηνοθεσία του  ΠΛΑΤΟΝΟΦ,με αποτέλεσμα, όπως έγραψαν ΟΛΟΙ  οι κριτικοί, μια παράσταση ντροπή;

8.- Τέλος, μπορούμε να μάθουμε αν αυτοί που ενέκριναν,επιχορήγησαν,βράβευσαν και διαφημίζουν αυτή την ταινία, έχουν συνειδητοποιήσει ότι με αυτό το « Λουλούδι της παρακμής», κατέβασαν τον Πολιτισμό στον πάτο της κοπριάς της γλάστρας του;

Στέφανος Ληναίος 15.3.11  www.thealpha.gr

===================================